- Katılım
- 4 Ağu 2015
- Mesajlar
- 464
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Clio 3 aracıma 6 sene sonra genel bir bakım yaptırdım oh be dünya varmış dedirtti resmenhehe hemde muayeneye hazırlık oldu.
Sorunlardan değişen parçalardan ve maliyetten bahsedeyim biraz bakım yaptıracak olan arkadaşlar için fikir olması açısından faydalı olur.
ilk olarak aracım yükte yaylandıkça gıcırdama yapıyordu cok sinir bozucu bir sesti bu sorunu viraj demir lastiklerini ve z rotlarını değiştirerek kurtuldum. z rotları ve kauçuklar 150 TL
Debriyaj pedalında kalkışta silkeleme ve hızlanmada gitmiyormuş gibi hissettiriyordu ve pedal yukarıda kavrıyordu debriyaj seti komple değişti rulman dahil debriyaj seti işçilik dahil 1600 TL
Beraberinde şanzıman yağıda değişti 120 TL yağ
Debriyaj merkezi hidrolik olduğu için 50 TL de hidrolik yağı tuttu ve eklendi.
Aks körüğü yırtıktı 50 TL körük
Motor takozları bu beni çok sinir ediyordu aracı her çalıştırıp stop ettiğimde sanki motor kucağımda gibi oluyordu kupadaki titreşimi saymıyorum bile yüksek hızlarda da gaz basıp çektikçe kafa sallıyordu bütün motor ve şanzıman takozlarını değiştirdim 3 adet takoz 450 TL
Sağ fren kaliperi sürekli fren yapıyordu ve araç sağa çekme yapıyordu ve gereksiz balata ve disk yemesinden bıkmıştım artık güzelce temizlenip pimleri yağlandı şuan sıkma yapmıyor
El freni zayıf tutuyordu kampanalar tornalandı ayar yapıldı torna maliyeti 150 TL
Debriyaj harici diğer yapılan işlemler içinde 600 TL ekstra bir işçilik masrafı oldu.
Tüm bunların 3260 TL tuttu
Aracıma tamamen yeni bir kullanış hissiyatı kattı sıfır araç gibi oldu ne titreşim kaldı ne de o debriyaj pedalındaki hissizlik artan rahat kullanım ile ayrı bir keyif verdi ve araca daha cok bağlanmamı sağladı diyebilirim
Sorunlardan değişen parçalardan ve maliyetten bahsedeyim biraz bakım yaptıracak olan arkadaşlar için fikir olması açısından faydalı olur.
ilk olarak aracım yükte yaylandıkça gıcırdama yapıyordu cok sinir bozucu bir sesti bu sorunu viraj demir lastiklerini ve z rotlarını değiştirerek kurtuldum. z rotları ve kauçuklar 150 TL
Debriyaj pedalında kalkışta silkeleme ve hızlanmada gitmiyormuş gibi hissettiriyordu ve pedal yukarıda kavrıyordu debriyaj seti komple değişti rulman dahil debriyaj seti işçilik dahil 1600 TL
Beraberinde şanzıman yağıda değişti 120 TL yağ
Debriyaj merkezi hidrolik olduğu için 50 TL de hidrolik yağı tuttu ve eklendi.
Aks körüğü yırtıktı 50 TL körük
Motor takozları bu beni çok sinir ediyordu aracı her çalıştırıp stop ettiğimde sanki motor kucağımda gibi oluyordu kupadaki titreşimi saymıyorum bile yüksek hızlarda da gaz basıp çektikçe kafa sallıyordu bütün motor ve şanzıman takozlarını değiştirdim 3 adet takoz 450 TL
Sağ fren kaliperi sürekli fren yapıyordu ve araç sağa çekme yapıyordu ve gereksiz balata ve disk yemesinden bıkmıştım artık güzelce temizlenip pimleri yağlandı şuan sıkma yapmıyor
El freni zayıf tutuyordu kampanalar tornalandı ayar yapıldı torna maliyeti 150 TL
Debriyaj harici diğer yapılan işlemler içinde 600 TL ekstra bir işçilik masrafı oldu.
Tüm bunların 3260 TL tuttu
Aracıma tamamen yeni bir kullanış hissiyatı kattı sıfır araç gibi oldu ne titreşim kaldı ne de o debriyaj pedalındaki hissizlik artan rahat kullanım ile ayrı bir keyif verdi ve araca daha cok bağlanmamı sağladı diyebilirim