10 TL'ye 100 km giden otomobil Türkiye'de!

Şarj maliyetini rüzgar/güneş enerjisi ile minimize etmek de mümkün olabilir. Hatta evde akıllı saat uygulamasıyla ucuz tarifede şarj etmek de olur. Ancak tam şarjla 80-150 km gibi menziller bana da oldukça yetersiz görünüyor. Çok sınırlayıcı. Bence bu teknolojinin biraz daha zamana ihtiyacı var. Ama gelecek bu elektrikli araçlar olacak bu kesin gibi.

yok yok hocam naptınız teknoloji o kriterleri, limitleri aşalı 2-3 yıl oldu, genelde piyasada gördüğümüz tam elektriklilerin %90 eski tip sistem diye biliyorum ama yanlışta olabilirim çok iddiacı olmak istemiyorum.

fakat açık bir keskinlikle şunu söyleyeylim Tesla S ve diğer Tesla modelleri asla öyle değil ben Tesla S ile 1000km yapmadım ama full şarjda teslim edilmişti bize ve İsveçten Norveçe sabit hızda 90-100 ile yol bilgisayarı 450km gibi bir rakam belirtiyordu diye hatırlıyorum.

onun 300ünüde bizzat yaptım o sebeble %100 eminimki tesla bir şarjla 4 kişi yük,klima açık sabit hızla 100le giderken en az 350-400km yapabiliyor.
 
yok yok hocam naptınız teknoloji o kriterleri, limitleri aşalı 2-3 yıl oldu, genelde piyasada gördüğümüz tam elektriklilerin %90 eski tip sistem diye biliyorum ama yanlışta olabilirim çok iddiacı olmak istemiyorum.

fakat açık bir keskinlikle şunu söyleyeylim Tesla S ve diğer Tesla modelleri asla öyle değil ben Tesla S ile 1000km yapmadım ama full şarjda teslim edilmişti bize ve İsveçten Norveçe sabit hızda 90-100 ile yol bilgisayarı 450km gibi bir rakam belirtiyordu diye hatırlıyorum.

onun 300ünüde bizzat yaptım o sebeble %100 eminimki tesla bir şarjla 4 kişi yük,klima açık sabit hızla 100le giderken en az 350-400km yapabiliyor.

Evet tesla bir tam dolu sarj ile 450 km gidiyor, Tesla en uygunu ne kadar?? Renault ne kadar birde bunu kıyaslasak.?

 
Evet tesla bir tam dolu sarj ile 450 km gidiyor, Tesla en uygunu ne kadar?? Renault ne kadar birde bunu kıyaslasak.?



T-Bone steak ile İstanbul simidini neden kıyaslıyoruzki ? :)
 
Bugün 100 km yol yaptım dizel symbol ile. Kocaeli- İstanbul arası. Ortalama yakıt tüketimim 3.2'di. Günümüz fiyatıyla 12 TL. 2 TL kar edeceğim diye elektrikli araba almam. Hani nerde bunun tasarrufu? :) 100 km'yi 2-3 TL'ye götürmeli ki bir anlamı olsun.
 
Son düzenleme:
hiç cazip gelmedi.evde sarj etsen 8 saat arabayımı beklicen.yada 1-2 saat reno servisiyle kanka olursun artık. ı love lpg :D
 
Bugün 100 km yol yaptım dizel symbol ile. Kocaeli- İstanbul arası. Ortalama yakıt tüketimim 3.2'di. Günümüz fiyatıyla 12 TL. 2 TL kar edeceğim diye elektrikli araba almam. Hani nerde bunun tasarrufu? :) 100 km'yi 2-3 TL'ye götürmeli ki bir anlamı olsun.

elektriklinin artısı, şehir içi dur kalkta, istanbul şehir içinden hiç çıkmayan için karlı olabilir ancak ama diğer şehirlede, dizel yada ucuz olduğu için LPG diyorum (keşke BENZİN diye bağırabilsem... )
 
2014 clio 4 1.5 dci aracım var. deposu 45 lt. bu gün kü fiyattan 150 tl ye doluyor ve ben uzun yolda sabit ortalama 90- 100 ile gitsem rahat 1000 km den fazla yol yaparım hadi fazlasını sayma, bu pil kirası olan 550-600 tl ye 4 depo mazot alır 4000 km. yol yaparım.birde bunun her yüz km için 10 tl elektrik parası verdiğini düşünürsek 400 tl de öyle ekle yapar 1000 tl. yani bu hesap ile bu adam ayda 4000 km yol yapsa pik kirası dahil 1000 tl para ödeyecek ben 600 tl ödeyeceğim. daha onun 100 km. de bir durup şarj beklemesini hesaba katmadık. bu aracı kim tercih edecek ayda 20000 km yol yapanlar mı . öyle birileri var mı aktif iş kolları hariç onlarada zaten şarj süresinden dolayı zaman yetmez hesabını yapmadım belkide o km için gerekli şarj süresi yetmiyordur. bu şartlarla elektrikli aracın espirisini anlayamadım ben
 
Konu hortlamis ama.
80 kmde bi durup sarj etmek akil isi degil uzun yolda rezil eder bu araba insani. O kadarda ekonomik degil...
 
Geri
Üst